A brit választási kampánnyal egy időben 400 metróállomáson és 550 vonatállomáson tűntek fel az "I am a migrant" poszterek. A plakátokon többek között lengyel tűzoltó, kenyai tanár, Trinidad és Tobagoból érkező nővér és pakisztáni diák is látható.
A kampány jelentősége, hogy amikor az összes nagy párt választási ígéreteiben kiemelten szerepelt a bevándorlási szabályok szigorítása, a plakátokon a bevándorlók társadalmi hasznosságát hirdették.
A választási kampány alatt a politikai vitákban a menekült és bevándorlás kérdés túlnyomó részt negatív retorika jellemezte. A plakátok ezzel szemben a bevándorlókat ünnepelték és azt hirdették, hogy ezek az emberek fontos és értékes része a brit társadalomnak.
A "Bevándorló vagyok"kampány nem csak azért egyedülálló, mert az első országos kampány, amely egy választási kampány időszakában méltatja a bevándorlókat, hanem azért, mert a kampányt a brit közvélemény finanszírozta. A felhívás a közösségi (Crowdfunder) finanszírozásra elképesztő sikert eredményezett. Eddig több mint 54.000 font, azaz közel 220 millió forint gyűlt össze.
Bővebben:
Movement Against Xenophobia, MAX
Magyarországon a Helsinki Bizottság indított kampányt a bevándorló ellenes nemzeti konzultáció ellen: http://bevandorlovagyok.tumblr.com/